Premium Blue

Premium Blue

Technologia tkwiąca u podstaw olejów silnikowych Premium Blue została opracowana we współpracy z firmą Cummins Inc., największym na świecie producentem silników wysokoprężnych o mocy powyżej 50 koni mechanicznych. Łącząc innowacyjność i dowiedzioną wydajność najwyższej jakości smarów Valvoline z niezrównanym doświadczeniem firmy Cummins w zakresie silników wysokoprężnych, osiągnęliśmy nowy pułap w zakresie konstrukcji silników i technologii smarów. To partnerstwo w dalszym ciągu owocuje wysokowydajnymi produktami, takimi jak oleje silnikowe Premium Blue, które opracowano pod kątem wydłużenia trwałości użytkowej silników i zwiększenia ochrony silników wysokoprężnych pracujących pod dużym obciążeniem.

 

Zalecane i zatwierdzone przez firmę Cummins do silników wysokoprężnych

 

Test w terenie
Test praktyczny oleju kategorii Premium Blue CI-4 został przeprowadzony w terenie, na trasie o długości 300 000 mil, z wykorzystaniem samochodów ciężarowych wyposażonych w silniki Caterpillar C15 o mocy 500 KM, z interwałem wymiany oleju wynoszącym 65 000 mil. Badanie miało na celu stwierdzenie wpływu oleju silnikowego na zużycie, kontrolę osadów oraz zużycie oleju przy wydłużonych okresach wymiany oleju. Zestawienie wyników:
1.  Łączny zsumowany przebieg
2.  Podczas realizacji programu nie wystąpiły żadne awarie związane ze smarowaniem, ani problemy z silnikiem
3.  Łączne osady osiągnęły średni poziom 9,6 (CRC 10=skala wskaźnika czystości)
4.  Ogółem osady w tłoku wyniosły 175. Wartość 200 wady stanowi względny wzorzec w testach terenowych, w zależności od warunków testowych
5.  Nie stwierdzono żadnego poważnego zużycia; zużycie było minimalne, z wartością znamionową na poziomie śladowym lub lekkim prawie we wszystkich kategoriach
6.   Zużycie występów wałka krzywkowego, zarówno zaworu jak i wtryskiwacza scharakteryzowano jako śladowe lub lekkie
7.  Odstępy końcowe pierścieni tłokowych pozostały zgodne ze specyfikacjami serwisowymi producent


Silniki z recyrkulacją spalin
Większość producentów silników, w tym Cummins, Mack, Volvo i Detroit Diesel wskazała, że użyje technologii recyrkulacji chłodzonych spalin w celu spełnienia standardów emisji 2004. Podobnie jak w technologii EGR, spaliny są kierowane z powrotem do komory spalania na drugie spalane, przez co olej jest intensywnie zanieczyszczany przez sadzę. Test EGR M-11 Cummins sprawdza zdolność oleju do minimalizowania zużycia mechanizmu rozrządu zaworowego przy wysokim poziomie sadzy. Sprawdzany jest również osad silnika oraz zatykanie filtrów. Formuła Premium Blue wykazała wyjątkową ochronę wodzika przed zużyciem, czystość silnika oraz zmniejszone ograniczenia filtra w próbie Cummins M-11 EGR.

 

    Premium Blue 15W-40
    Premium Blue Extreme 5W-40
    Premium Blue GEO 15W-40
    Premium Blue GEO-LA 40
    Premium Blue GEO-MA 40
    Premium Blue Extra 15W-40

 

Wróć do listy produktów
Sklep

Zapraszamy do naszego
sklepu internetowego

http://sklep.smary.pl