ENDURATEX EP oraz ENDURATEX XL SYNTHETIC BLEND

ENDURATEX EP oraz ENDURATEX XL SYNTHETIC BLEND

Wprowadzenie


ENDURATEX EP to wysokiej jakości oleje Extreme Pressure (przystosowane do wysokich nacisków), stworzone dla zamkniętych przemysłowych przekładni zębatych/napędów przekładniowych, pracujących w warunkach normalnych, ciężkich lub przy obciążeniu udarowym.
Można je również stosować do smarowania łożysk ślizgowych i tocznych pracujących w ciężkich warunkach lub pod obciążeniem udarowym.
Oleje przekładniowe ENDURATEX EP są specjalnie zaprojektowane, by zapewnić trwałą ochronę przed zużyciem (anti-wear) oraz ekstremalnymi naciskami (EP) dla przemysłowych napędów przekładniowych oraz łożysk. Oleje te dostępne są w 9 klasach lepkości ISO.


Cechy i Korzyści


Wyjątkowa trwałość

  •  Zmniejsza koszty eksploatacji i utrzymania/konserwacji.
  •  Wydłuża czas pomiędzy wymianami oleju.
  •  Wytrzymuje wysokie temperatury pracy przez dłuższy czas.
  •  Zmniejsza powstawanie osadów i laków, dzięki czemu redukuje zużycie i wydłuża trwałość.

Doskonała wytrzymałość filmu olejowego oraz własności EP (przenoszenie wysokich nacisków)

  •  Chroni przed zatarciem, odpryskiwaniem i powstawaniem wżerów w zębach przekładni i na powierzchniach łożysk w warunkach obciążeń udarowych.
  •  Zmniejsza zużycie przekładni i łożysk.
  •  Zmniejsza koszty utrzymania/konserwacji i wydłuża żywotność sprzętu.

Ochrona przed rdzą i korozją

  •  Chroni stalowe części przed rdzewieniem.
  •  Zabezpiecza zawierające miedź łożyska, panewki/tuleje i inne części przed korozją.
  •  Wydłuża trwałość urządzeń.

Znakomita zdolność oddzielania wody

  •  Uniemożliwia tworzenie się emulsji i zapewnia efektywne smarowanie.
  •  Daje możliwość spuszczenia wody przed ponowną cyrkulacją oleju.
  •  Eliminuje uszkodzenia metalowych części wynikające z korozji, jeżeli występuje obecność wody.

Niska tendencja do pienienia

  •  Zapewnia ciągłą obecność filmu olejowego.
  •  Zapobiega przelewaniu się oleju ze skrzyni biegów i zbiorników olejowych.
  •  Eliminuje uszkodzenia obiegowych pomp olejowych wynikające z kawitacji.

 

Zastosowanie


ENDURATEX EP to uniwersalne oleje, o wysokiej jakości, zalecane do stosowania we wszelkiego typu zamkniętych przemysłowych napędach przekładniowych, gdzie wymagane są oleje przekładniowe o własnościach Extreme Pressure (odporne na wysokie naciski).
Można je również stosować we wszystkich typach łożysk pracujących w ciężkich warunkach lub pod obciążeniem udarowym.
Ponadto oleje ENDURATEX EP o niskiej lepkości są skutecznym środkiem smarowym dla lin stalowych.
Oleje ENDURATEX EP znakomicie chronią przekładnie i łożyska oraz zapewniają długotrwałe działanie w wielu rodzajach przekładni, takich jak przekładnie zębate czołowe, przekładnie zębate wewnętrzne, planetarne, przekładnie zębate stożkowe, przekładnie kątowe o zębach krzywoliniowych, mechanizmy zębatkowe, koła zębate spiralne i strzałkowe oraz przekładnie ślimakowe.


Oleje ENDURATEX EP są zatwierdzone przez wielu producentów przemysłowych napędów zębatych, między innymi:

  •  Greey-Lightnin, Hansen Transmissions, Kraus-Maffei, David Brown, etc.
  •  ENDURAREX EP 68 ma certyfikat Metso Paper (zarejestrowany pod pierwotną nazwą ULTIMA 68) i zalecany jest do stosowania w zakładach celulozowo-papierniczych wykorzystujących procesy wytwarzania masy termomechanicznej (TMP).
  •  ENDURATEX EP 150 jest zatwierdzony przez GMLS2.
  •  Oleje przekładniowe ENDURATEX EP są odpowiednie do stosowania, gdy wymagane są następujące specyfikacje: DIN 51517 Część 3, ISO 12925 – Typ 1 CKC lub AGMA 9005-D95.

 

ENDURATEX XL SYNTHETIC BLEND


ENDURATEX XL Synthetic Blend to wieloklasowe oleje przekładniowe o tych samych zaletach, ale posiadające dodatkową właściwość eliminowania sezonowych wymian oleju. Są dostępne w dwóch wersjach:
ENDURATEX EP 68/150 ma bardzo dobre właściwości niskotemperaturowe w porównaniu do wiodących, konkurencyjnych, wielosezonowych produktów, co ułatwia rozruch w niskich temperaturach i zapewnia lepszą ochronę sprzętu.
ENDURATEX EP Plus 68/220 jest ulepszonym wielosezonowym olejem przekładniowym, który spełnia wymagania producentów dla klasy ISO 68 dla warunków zimowych oraz klasy ISO 220 dla warunków letnich. Olej ten jest specjalnie zalecany do skrzyń przekładniowych wystawionych na ekstremalne temperatury (przekładni ślimakowych używanych w tartakach). Posiada on „rezerwowy” potencjał EP dla przenoszenia przeciążeń przekładni oraz wystarczającą płynność w niskich temperaturach, aby zapewnić dobrą pracę w eksponowanych lokalizacjach, zapewniając wydłużone okresy między wymianami i minimalizując okres przestoju.


Smarowanie przekładni zamkniętych


Oleje ENDURATEX EP mogą być stosowane poprzez kąpiel olejową, spryskiwanie, cyrkulacje pod ciśnieniem. Najlepszą skuteczność uzyskuje się przy właściwym poziomie oleju – najniższy ząbek w stanie spoczynku powinien być do połowy zanurzony.
Tam, gdzie pożądana jest wielosezonowa ochrona w szerokim zakresie temperatur (bardzo wydłużona żywotność oleju przekładniowego lub znaczące zmniejszenie zużycia energii), zalecane są oleje wieloklasowe ENDURATEX XL Synthetic Blend EP Petro-Canady.

Wróć do listy produktów
Sklep

Zapraszamy do naszego
sklepu internetowego

http://sklep.smary.pl