Wodoodporny smar uniwersalny z MicPol®, przeznaczony do uniwersalnego użytku w marynarce, w portach oraz do innych zastosowań na wolnym powietrzu.
Jest to również smar o długotrwałym działaniu, odpowiedni do bardzo wysokich obciążeń w przypadku łożysk w ekstremalnie korozyjnych środowiska eksploatacji przy dodatkowym wpływie wysokiego ciśnienia wzgl. naprężeń udarowych. Wydłuża okresy pomiędzy kolejnymi smarowaniami. Nadaje się do niskich oraz średnich zakresów obrotów i prędkości.
Do smarowania bardzo obciążonych łożysk tocznych i ślizgowych, łożysk osi, łożysk o dużym udziale tarcia ślizgowego, silników jezdnych, panewek kulistych, łożysk przegubowych, działających w warunkach ekstremalnej wilgotności lub pod wodą. Preferowane jest nakładanie za pomocą automatycznych układów smarowania. Nadaje się również do jednoprzewodowych układów centralnego smarowania.
Właściwości i zalety
Doskonała ochrona przed zużyciem i korozją oraz wodoodporność
Poprawa właściwości rozruchowych oraz pracy awaryjnej
Duża przyczepność oraz zdolność do przyjmowania nacisku
Nadzwyczajna odporność na rozkład pod wpływem czynników termicznych i chemicznych
Przezroczysty; umożliwia łatwą kontrolę
Przykłady zastosowania
Dzięki dobrej odporności na wodę (również słoną) oraz właściwościom uszczelniającym nadaje się do smarowania maszyn stosowanych w marynarce, obiektach portowych, platformach pełnomorskich, w produkcji wyrobów kamionkowych oraz do smarowania wielkogabarytowych urządzeń w budownictwie i górnictwie.
Łożyska toczne, ślizgowe, kulkowe oraz przekładnie otwarte
Windy, śruby, zawiasy
Prowadnice cylindrów, wrzeciona gwintowane
Urządzenia podwodne, żurawie pokładowe oraz elementy używane na morzu
Urządzenia do mocowania kontenerów i przyczep
Dane techniczne
Kolor jasnobrązowy
Skład mydło kompleksowe, litowo-wapniowe w oleju mineralnym, wzbogacone MicPol® oraz dodatkami
N.L.G.I (ASTM D217) NLGI 1-2
Temperatura zastosowania -20°C do +120°C
Współczynnik DN 60 000
Test czterokulowy, obciążenie zespawania (ASTM D-2596) > 700 kg